Tematem przewodnim tego numeru jest: posthumanizm, nowe technologie i spojrzenie w przyszłość.
Na świecie jest już więcej urządzeń przenośnych niż ludzi, Facebook ma dziś więcej użytkowników niż ludność Chin, i szacuje się, że więcej ludzi ma dostęp do Internetu niż do bieżącej wody. Żyjemy w dynamicznie zmieniającym się, coraz bardziej zdygitalizowanym świecie i tworzymy mniejsze lub większe społeczności, nie tylko w świecie rzeczywistym, ale i wirtualnym, zacierając granice pomiędzy nimi. Robotyka i natura, wirtualność i rzeczywistość; czy wreszcie bity, wygenerowane komputerowo systemy i rzemiosło artystyczne ścierają się na każdym kroku, a współczesna sztuka, design i fotografia w pełni uczestniczą w tym procesie. W tym numerze przyglądamy się bliżej nowym technologiom, ich rozwojowi i wpływowi nie tylko na kulturę, ale też na naszą codzienność.
Ten numer, niczym lustro z okładki, na którym widnieje hasło autorstwa młodego artysty Wojtka Pusia, jest odbiciem aktualnych tendencji i zjawisk w sztuce, kulturze i życiu. Jednocześnie lustro, w którym można się przejrzeć odzwierciedla, że to Wy - czytelnicy, i zarazem odbiorcy sztuki, jesteście dla nas najważniejsi. Każdy z Was, razem i osobno, jest na okładce naszego magazynu.
W tym numerze zastanowimy się nad wykorzystaniem przez artystów najnowszych technologii i ich udziałem w sztukach wizualnych. Pokażemy Wam przykłady sztuki, która idzie z duchem czasów (str. 50–54) i jest stały elementem oraz narzędziem posthumanistycznej debaty (str. 76-83). Zadamy pytanie o rolę nowych technologii i jaka jest kondycja człowieka we współczesnym świecie (str. 18-25, 30-37). Zastanowimy się w jaki sposób technologia kształtuje miejsca naszego bycia, od ubioru, codziennych udogodnień po mieszkania i miasta (str. 104-109, 114-119). A może siłę do przekraczania zastałych granic daje nie technologia, a nowatorskie i wybiegające w przyszłość, wręcz futurystyczne, idee twórców? (str. 58–67, 88–94).
Zadamy też pytanie; jaką rolę odgrywają media społecznościowe w naszym życiu, komunikacji i wypowiedzi artystycznej - czy są one szansą na odrodzenie się niektórych skostniałych dziedzin sztuki? (str. 68-71). I wreszcie, skoro sztuka nowych mediów jest czymś tak mocno związanym z naszą rzeczywistością, to czemu nadal czujemy opór przed jej kolekcjonowaniem? (str. 126-131, 134-138)
Tak jak nasze lustro nie daje idealnego odbicia, tak i my nie damy Wam jednej, obiektywnej wykładni. Chcemy jednak, abyście czytając i będąc dosłownie integralną częścią magazynu poczuli i samodzielnie zastanowili się nad rzeczywistością, którą współtworzymy, i która współtworzy nas. Bo czy rzeczywistość nie jest lustrem nas samych?
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: [email protected]