Strona korzysta z plików cookies. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na ich zapisywanie na Twoim komputerze. Dowiedz się więcej. Zamknij
2(6)2016
Spis treści

Tematem przewodnim tego numeru jest: posthumanizm, nowe technologie i spojrzenie w przyszłość.

Na świecie jest już więcej urządzeń przenośnych niż ludzi, Facebook ma dziś więcej użytkowników niż ludność Chin, i szacuje się, że więcej ludzi ma dostęp do Internetu niż do bieżącej wody. Żyjemy w dynamicznie zmieniającym się, coraz bardziej zdygitalizowanym świecie i tworzymy mniejsze lub większe społeczności, nie tylko w świecie rzeczywistym, ale i wirtualnym, zacierając granice pomiędzy nimi. Robotyka i natura, wirtualność i rzeczywistość; czy wreszcie bity, wygenerowane komputerowo systemy i rzemiosło artystyczne ścierają się na każdym kroku, a współczesna sztuka, design i fotografia w pełni uczestniczą w tym procesie. W tym numerze przyglądamy się bliżej nowym technologiom, ich rozwojowi i wpływowi nie tylko na kulturę, ale też na naszą codzienność.

Ten numer, niczym lustro z okładki, na którym widnieje hasło autorstwa młodego artysty Wojtka Pusia, jest odbiciem aktualnych tendencji i zjawisk w sztuce, kulturze i życiu. Jednocześnie lustro, w którym można się przejrzeć odzwierciedla, że to Wy - czytelnicy, i zarazem odbiorcy sztuki, jesteście dla nas najważniejsi. Każdy z Was, razem i osobno, jest na okładce naszego magazynu.

W tym numerze zastanowimy się nad wykorzystaniem przez artystów najnowszych technologii i ich udziałem w sztukach wizualnych. Pokażemy Wam przykłady sztuki, która idzie z duchem czasów (str. 50–54) i jest stały elementem oraz narzędziem posthumanistycznej debaty (str. 76-83). Zadamy pytanie o rolę nowych technologii i jaka jest kondycja człowieka we współczesnym świecie (str. 18-25, 30-37). Zastanowimy się w jaki sposób technologia kształtuje miejsca naszego bycia, od ubioru, codziennych udogodnień po mieszkania i miasta (str. 104-109, 114-119). A może siłę do przekraczania zastałych granic daje nie technologia, a nowatorskie i wybiegające w przyszłość, wręcz futurystyczne, idee twórców? (str. 58–67, 88–94).
Zadamy też pytanie; jaką rolę odgrywają media społecznościowe w naszym życiu, komunikacji i wypowiedzi artystycznej - czy są one szansą na odrodzenie się niektórych skostniałych dziedzin sztuki? (str. 68-71). I wreszcie, skoro sztuka nowych mediów jest czymś tak mocno związanym z naszą rzeczywistością, to czemu nadal czujemy opór przed jej kolekcjonowaniem? (str. 126-131, 134-138)

Tak jak nasze lustro nie daje idealnego odbicia, tak i my nie damy Wam jednej, obiektywnej wykładni. Chcemy jednak, abyście czytając i będąc dosłownie integralną częścią magazynu poczuli i samodzielnie zastanowili się nad rzeczywistością, którą współtworzymy, i która współtworzy nas. Bo czy rzeczywistość nie jest lustrem nas samych?

 

c.jpg

posthumanizm.jpg

from paint to code.jpg

PanGenerator.jpg

Krzysztof Wodiczko.jpg

Julia Stoschek 2.jpg

 

Zgłoszenie chęci kupna obiektu
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem:
22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00)
email: [email protected]