gips 15 cm podstawa, 28 cm wysokość, ok 70cm obwód
Ur. w 1959 roku. Współtwórca Instytutu Sztuki Wyspa, profesor Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku, współzałożyciel nowej sceny artystycznej w Gdańsku, jeden z najbardziej wpływowych artystów swojego pokolenia w Polsce, lider niezależnego gdańskiego ruch artystycznego. Pionier działalności łączącej zagadnienia z dziedziny państwa, sztuki, przestrzeni publicznej oraz aktywizmu. Jego idea Archeologii odwrotnej (1987) legła u podstaw trwałego zaangażowania ISW w prowadzenie dyskursu w dziedzinie kultury i polityki. Był stypendystą Fulbrighta na Florida Atlantic University, gdzie w Schmidt Art Center odbyła się jego indywidualna wystawa. Jego znalazły się na wielu wystawach, w tym: History of Violence w Muzeum Sztuki w Hajfie oraz Chosen w Laboratorium Sztuki Cyfrowej w Holonie, In-Between, Chicago Cultural Center (2001), Biennale w Łodzi (2004), Dockwatchers (2005), Over and over again (2009), Rzeczy polityczne, Instytut Sztuki Wyspa (2010) czy Crushing in, Nobel Museum, Sztokholm (2010).
Prezentowana praca stanowi gipsowe studium, pierwotne bozzetto, które posłużyło do wielkoformatowej pracy artysty "Przezroczysty" (2010) prezentowanej podczas wystawy monograficznej Grzegorza Klamana "Rzeczy polityczne" (Instytut Sztuki Wyspa, 2010).
Urodzony w 1959 roku w Nowym Targu. Ukończył rzeźbę w Liceum Plastycznym im. A. Kenara w Zakopanem oraz PWSSP w Gdańsku. Rzeźbiarz, autor instalacji, prac w przestrzeni publicznej, performer, kurator, animator, wykładowca ASP w Gdańsku. Współtworzył m.in. CSW Łaźnia czy Galerię oraz IS Wyspa. W latach 80. angażował się w działalność opozycyjną. Zaczynał jako twórca landart’owy, rzeźbiarz realizujący surowo obrabiane, ekspresjonistyczne drewniane figury. Pod koniec lat 80. z użyciem drewna, stali czy książek zaczął tworzyć wielkie instalacje angażujące przestrzeń wystawienniczą. W latach 90. jego prace ewoluowały w stronę sztuki krytycznej używając często mięsa czy formalinowych preparatów anatomicznych i wywołując silne kontrowersje. Po 2000 roku, sztuka Klamana jeszcze mocniej eksplorowała symbole narodowe, pamięć i historię, tematy polityczne jak komercjalizacja czy globalizacja. Często też działał na terenie Stoczni Gdańskiej, przepracowując symboliczne nasycenie tych terenów. Realizował prace zarówno eksplorujące figurę Lecha Wałęsy, jak i angażujące szeregowych robotników stoczni i uczestników strajków, oddając im głos i umożliwiając opowiedzenie własnych historii.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: [email protected]