drewno malowane, 40 x 27 x 31 cm sygnowany i datowany u dołu, na wewnętrznej stronie podstawy: 'k ' 93'
Grzegorz Klaman kojarzony jest przede wszystkim nurtem tzw. sztuki krytycznej - jego niezwykle odważne, wręcz turpistyczne realizacje z cyklu "Emblematy" ukształtowały nowy sposób przedstawiania ludzkiego ciała w latach 90. Prezentowana praca pochodzi z granicznego roku w jego twórczości, kiedy to na stałe odszedł od drewnianych, monumentalnych, grubo ciosanych rzeźb realizowanych w stylu twórczości Baselitza i Pencka, na rzecz dyskursywnych realizacji skupionych wokół zagadnień nowych tendencji w nauce oraz relacji ciało-władza. W latach 1975-80 uczył się w zakopiańskim Liceum Sztuk Plastycznych im. A. Kenara. W latach 1980-1985 studiował rzeźbę w PWSSP w Gdańsku. W roku 1984 stworzył koncepcję Galerii Rotacyjnej, co wiązało się z prowadzeniem działań artystycznych w różnych miejscach i buntem przeciwko rzeczywistości stanu wojennego - głównie w miejscach zdegradowanych i odzyskanych, istniejących poza światem sztuki. Jego początkowe zainteresowania dotyczące land artu bezpośrednio przekładały się na twórczość rzeźbiarską. W tamtym czasie często współpracował z rzeźbiarzem Kazimierzem Kowalczykiem, a o ich pracach Anda Rottenberg pisała, że "uzyskały (...) własne brzmienie". W 1985 roku Klaman stworzył Galerię Wyspa, która mieściła się na gdańskiej Wyspie Spichrzów. Kontekst miejsca był szczególnie istotny - Klaman podkreślał go w tekście "Archeologia odwrotna", gdzie pisał o wyjściu rzeźb z wnętrz muzealnych i połączeniu działań artystycznych z konkretną lokalizacją.
Rzeźbiarz, autor instalacji, pedagog, jeden z najbardziej znanych artystów polskich, często działający w przestrzeni publicznej. W latach 1975-80 uczył się w zakopiańskim Liceum Sztuk Plastycznych im. A. Kenara. W latach 1980-85 studiował rzeźbę w PWSSP w Gdańsku. W roku 1984 stworzył koncepcję Galerii Rotacyjnej, co wiązało się z prowadzeniem działań artystycznych w różnych miejscach i buntem przeciwko rzeczywistości stanu wojennego (miejsca zdegradowane i odzyskane, poza światem sztuki, realizacje Land Art, Baraki, Forty). W 1985 założył Galerię Wyspa. Dzisiaj Klaman prowadzi Pracownię Intermedialną na ASP w Gdańsku i nadal pozostaje aktywnym animatorem życia artystycznego. Poprzez swoją sztukę uczestniczy w debacie nad współczesnością. Pasjonuje go temat dwuznaczności kultury, jej uwikłania w mechanizmy władzy.
PODATKI I OPŁATY: - Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i naliczana jest degresywnie w zależności od kwoty wylicytowanej: do 100 000 złotych (włącznie) - w wysokości 18%, a powyżej 100 000 złotych - w wysokości 15%. - Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
Urodzony w 1959 roku w Nowym Targu. Ukończył rzeźbę w Liceum Plastycznym im. A. Kenara w Zakopanem oraz PWSSP w Gdańsku. Rzeźbiarz, autor instalacji, prac w przestrzeni publicznej, performer, kurator, animator, wykładowca ASP w Gdańsku. Współtworzył m.in. CSW Łaźnia czy Galerię oraz IS Wyspa. W latach 80. angażował się w działalność opozycyjną. Zaczynał jako twórca landart’owy, rzeźbiarz realizujący surowo obrabiane, ekspresjonistyczne drewniane figury. Pod koniec lat 80. z użyciem drewna, stali czy książek zaczął tworzyć wielkie instalacje angażujące przestrzeń wystawienniczą. W latach 90. jego prace ewoluowały w stronę sztuki krytycznej używając często mięsa czy formalinowych preparatów anatomicznych i wywołując silne kontrowersje. Po 2000 roku, sztuka Klamana jeszcze mocniej eksplorowała symbole narodowe, pamięć i historię, tematy polityczne jak komercjalizacja czy globalizacja. Często też działał na terenie Stoczni Gdańskiej, przepracowując symboliczne nasycenie tych terenów. Realizował prace zarówno eksplorujące figurę Lecha Wałęsy, jak i angażujące szeregowych robotników stoczni i uczestników strajków, oddając im głos i umożliwiając opowiedzenie własnych historii.
Informacje dla kupujących:
Do każdego obiektu można zgłosić chęć kupna.
Polecamy skorzystanie z opcji"LICYTUJ TELEFONICZNIE lub Z LIMITEM CENY".
Udział w licytacji odbywa się za pośrednictwem telefonu lub reprezentujemy Państwa zgłoszenia do wskazanego limitu ceny (informacja poufna).
Udzielamy informacji na temat obiektów i sposobu licytacji:
tel.: 22 818 94 68, tel. kom.: 506 122 445
e-mail: [email protected]
Artinfo.pl obsługuje zlecenia telefoniczne tylko przy zgłoszeniach powyżej 1000 zł. Zlecenia poniżej, należy składać w postaci maksymalnego limitu ceny.
Termin płatności za zakupione obiekty wynosi 7 dni od daty aukcji.
Organizator aukcji do kwoty wylicytowanej dolicza opłatę aukcyjną. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i naliczana jest degresywnie w zależności od kwoty wylicytowanej: do 100 000 złotych (włącznie) – w wysokości 18%, a powyżej 100 000 złotych – w wysokości 15%.
Artinfo.pl nie pobiera żadnych dodatkowych kosztów pośrednictwa. Nie wymagamy wpłaty wadium. Informujemy, że zakup na aukcji jest prawnie zawartą umową kupna-sprzedaży i nie podlega rezygnacji.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: [email protected]